HTML

Bereczki Zoltán

2013.03.11. 16:47 lakatostomi

Írta: Zoli Édesanyja Én is egy édesanya vagyok. Két csodálatos gyermekem van, Dórci és Zotyó. Ők 30-hoz közel is Dórci és Zotyó. Dórci aznap született, amikor a szülész megmondta, Zoli 1976. május 2-án, egy napot késett, de így ANYÁK NAPjára kaptam. Olimpia éve lévén hat hetes korában már végigaludta az éjszakát, hagyta a TV élvezetét sportos szüleinek. 20 hetesen - az akkori viszonyokra jellemzően - be kellett adnunk bölcsödébe. Rengeteg szeretet kapott. 4 éves korában az óvodában úgy gondolták, jó úszó lenne belőle. Emberfeletti munka következett. Reggel 6 órától fél 8-ig faltól falig úszás, amit az életkor előrehaladtával fokoztak. Aztán jött az iskola, vele a tanulás, s még több úszás. Emlékszem egyszer mindketten elaludtunk, s ha valaki nem ért be időre olyan hátast kapott az oktatótól, hogy csak úgy nyekkent, szóval pizsmába öltözve vittem be Zolit edzésre. Persze a Margitszigetre nem lehetett autóval bemenni, de gondoltuk reggel még nincs rendőr, na meg a hátas se kellett, szóval szerencsésen beértünk. Visszafelé azonban megállított a rendőr, de meglátta a pizsamámat? ... szóval elengedett. Aztán történt valami. Észrevettem, hogy éjszakánként nagyon izzad, kértem kivizsgálást, amiből kiderült nagyok az orrmandulái, s míg mások egyszer vesznek levegőt, neki többször kell, s ez a fizikai igénybevétel lerombolta a szervezetét. Az orrmandula kivétele és rehabilitációja alatt lejárt Dórcival a kajakosokhoz, fociztak, bicikliztek, pedig hátúszásban akkor már béka kategóriában országos 4. helyezett volt. Persze amikor letelt a hat hét már nem ment vissza úszni. 10 éves volt. Ősszel megnyert egy nemzetközi versenyt a 76-os korosztályban, persze már kajakban. Következő tanévben felvették a Rádió Gyermekkórusába, ahol 2 évet töltött. Amikor befejezte az általános iskolát, felvételizni kellett abba a középiskolába, amit kinéztem neki, s megdöbbenésemre 2. helyen végzett - nem tudtam, hogy jó matekos. Ez a Neumann János számítástechnikai szakközépiskola volt, melynek osztályfőnöke küldte el először egy magán színésztanodába - nem emlékszem az iskola nevére -. A gyermekkórusi évek alatt kötelező a zenetanulás. A hegedűtanulás tűnt a legmegvalósíthatóbbnak, de csak addig amíg el nem kezdte húzni a "szárazfát". Jaj Istenem, azok szörnyű napok voltak. Persze a dobtanulás sem volt jobb, bár annak utálatába a szomszédok is beszálltak. A gitár húrok "szaggatása" már elviselhető kategória. 14 éves korában vettem egy kutyát. Az volt a feltétel, hogy iskolavégeztével haza kell menni, ellátni Manót, mert különben eladjuk. Ez a gondoskodás valakiről, hogy nem tudott csavarogni, mert várta a kutya, szerintem nagyon jó eredménnyel járt. Ugyan elsősorban nem tanulással, hanem a tükör előtt Michael Jakson mozdulatainak és tánctudásának a lehető legjobb elsajátításával telt az idő. Emlékszem 15 éves volt, amikor barátainkkal elutaztunk síelni, szilveszterezni. Megbeszélték a barátjával, hogy előadják a Billy Jean c. Jakson számot. "Véletlenül" Zolinál volt a kazetta és 150 ember előtt szilveszter éjszaka eltáncolta kalappal, fehér zoknival, ahogy kell. Óriási sikere volt. Végül is ez volt az első nyilvános fellépése. A középiskola ideje alatt már a Styx nevű zenekarral jártak különböző fellépésekre, közben levelező tagozaton végezte a szolnoki gazdasági főiskolát, nem sok odaadással. Aztán megint történt valami. Elmentünk megnézni a Valahol Európában c. musicalt, aminek az lett a vége, hogy megkerestük Toldi Mária stúdióját, ahová azonnal felvették. Akkor készültek a Fame c. musical bemutatójára, amit kb. fél év múlva be is mutattak. Lehet, hogy ez senkit nem érdekel, de én 13-szor láttam. Eleinte hátsó sorban táncolt, majd előadásról előadásra előrébb került. Végül 2 főszerepet is eljátszott, szerintem csodálatosan. És végül 1997 tavaszán kivitték Duisburgba. Többszöri meghallgatás után a Nyomorultak-ra kapott szerep ajánlatot, nem kevés fizetéssel. És meghozta élete első komoly döntését, persze megbeszélve velem: inkább a felvételit próbálja meg a Színművészeti Főiskolán. Sikerült! Azóta eljátszott sok-sok szerepet, főszerepeket is. Zenét ír, önálló estet rendeztek, ami nem csak szerintem sikerült remekül. Nekem a legjobb és legszebb alakítások az ővék, és már nem csak érte izgulok...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbszineszek.blog.hu/api/trackback/id/tr885128102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása